Click to show Menu

Facebook for foreninger

Hvis du som frivillig foreningsleder kunne tænke dig at blive inspireret til at arbejde med Facebook som platform for rekruttering af nye medlemmer, frivillige, sponsorer og samarbejdspartnere, så skal du deltage i Fredericia Idrætslederakademis nye Facebook-kursus for frivillige foreningsledere.

Formål

På dette kursus får deltagerne mulighed for at blive klogere på, hvordan en frivillige forening kan bruge Facebook som en aktiv del af foreningens liv – uden det skal blive til en sur pligt for de frivillige.

Formålet med kurset er at give deltagerne ny viden, praktiske tips og tricks samt ikke mindst indsigt i, hvordan man som frivillig forening kan bruge Facebook og dens mange muligheder til at engagere både nuværende og potentielle medlemmer, skabe omtale af foreningen og dens sponsorer og ikke mindst vise foreningens unikke fællesskab og passion for netop deres aktivitet frem.

Indhold

Modul 1 – Skab synlighed på Facebook

  • Forskellen på en Facebookgruppe og en Facebookside
  • Vis dagligdagen og fællesskabet i foreningen
  • Brug historier til at engagere potentielle medlemmer
  • Facebooks algoritme - nå ud til langt flere mennesker i lokalområdet
  • Lav opslag der bliver vist til mange mennesker
  • Spar ressourcer – lav en (velovervejet) strategi for sociale medier

Modul 2 – Effektiv brug af Facebookbegivenheder og andre online muligheder

  • Facebookbegivenheders muligheder
  • Skab den interessante begivenhed
  • Kom ud til flere (relevante) personer med en notifikation og lokkemad
  • Effektiv tilmelding til arrangementer
  • Intro til online grafikværktøjer

Modulerne kommer til at bestå af foredrag, dialog, workshops og erfaringsudveksling. Der bliver desuden mulighed for at få sparring samt arbejde med foreningens Facebookside mellem modulerne.

Praktiske oplysninger

Modul 1: Onsdag d. 4. april 2018 kl. 18.00-21.00, XXXXXX, 7000 Fredericia

Modul 2: Onsdag d. 25. april 2018 kl. 18.00-21.00, Det Bruunske Pakhus, Kirkestræde 3, 7000 Fredericia

Der vil begge dage blive serveret en sandwich samt the/kaffe under kurset.

Målgruppe for kurset

Alle foreningsledere, som kan se mulighederne i at benytte Facebook. Det kan være bestyrelsesmedlemmer, kommunikationsansvarlige, arrangementsansvarlige, men også alle andre Facebook-ivrige medlemmer af foreningen, som kan bidrage til at få skærpet foreningens online profil.

Underviseren

Jakob Lind Tolborg har kombineret idræt og sociale medier siden 2008, hvor han på frivilligt basis startede "Løbeklubben på Facebook". Jakob er i dag konsulent og kursusudbyder i ’Idræt og Sociale Medier’. Han er desuden klubudviklingskonsulent i Dansk Orienterings-Forbund og tilknyttet Athliit.

Du kan læse mere om Jakob og hans kompetencer på hans LinkedIn-side: www.linkedin.com/in/jakoblindtolborg/

Tilmelding og pris

Tilmelding til kurset sker via tilmeldingssiden her. Valg af sandwich foretages ligeledes ved tilmelding.

Du vil indenfor 1-2 arbejdsdage modtage en bekræftelse på den opgivne mail.

Deltagelse for begge moduler koster kr. 500,- pr. deltager. For at gøre det lettere at implementere de mange nye idéer i foreningen, anbefaler vi, at der deltager min. 2 personer pr. forening. Der er max. 25 pladser på kurset.

Husk også at tilkendegive din interesse på Facebookbegivenhederne:

Modul 1:

Modul 2:

Tilmeldingsfrist er d. 1. april 2018

Brug for hjælp?

Er du i tvivl om noget? Eller
skal du bruge hjælp til at vælge
kursus?

Kontakt os her

Tilmeld dig her

Er dette kursus/uddannelse

noget for dig?

Gå til tilmelding!